SEO podnosi pozycję strony w wyszukiwarce

Czym jest SEO?

Dlaczego narzędzia takie jak monitoring pozycji cieszą się tak dużym powodzeniem? Dlaczego ludzie dążą do tego, aby ich strona była jak najwyżej w wynikach wyszukiwania? O co chodzi z tym pozycjonowaniem i kiedy to się zaczęło?

Od pierwszych wyszukiwarek do monitoringu pozycji i sprawdzania pozycji Google

Historia pozycjonowania ściśle wiąże się z historią internetu. Jego początki obserwujemy już w latach 90-tych ubiegłego wieku. Wówczas w Polsce internet dopiero stawiał pierwsze kroki. Powstał Onet i Wirtualna Polska. W 1992 roku powstała pierwsza wyszukiwarka World Wide Web Wanderer, która była zorganizowana na zasadzie hipertekstowości, czyli nielinearnym łączeniu treści hiperłączami. Potem pojawiła się wyszukiwarka Yahoo, a następnie u progu XXI wieku (1998) powstało nasze ukochane Google. Wyszukiwarki miały to do siebie, że prezentowały różne linki do stron i nazwy portali. Każdy właściciel witryny chciał, aby jego strona internetowa była bardziej widoczna, czyli pojawiała się na samej górze wyników wyszukiwania. Stąd ludzie zaczęli nieśmiało pozycjonować swoje strony. Wkrótce pojawiły się profesjonalne agencje pozycjonujące, a ludzie zaczęli wpisywać w Google takie słowa kluczowe jak pozycjonowanie stron cena, aby znaleźć odpowiednią dla siebie i zlecić promocję w Google. Z czasem powstały specjalne narzędzia Google pozwalające sprawdzić monitoring pozycji. Firmy pozycjonujące zaczęły wliczać w cenę usługi regularne sprawdzanie pozycji Google i sporządzanie oraz wysyłanie klientom raportów z postępów pozycjonowania. Z czasem Google zaczęło stawiać pozycjonerom coraz wyższą poprzeczkę. Zaczęła się liczyć nie tyle ilość linków umieszczonych w internecie, ale jakość. Algorytm Google stawał się bowiem coraz bardziej inteligentny.

Co to jest pozycjonowanie?

No właśnie, utrwalmy to sobie – czym właściwie jest pozycjonowanie? Otóż jest to podobno najbardziej skuteczna forma promocji witryn w internecie. Jest to rodzaj marketingu. Ma ono na celu zaprezentowanie oferty i stworzenie wizerunku marki. Polega ono na umieszczeniu w internecie linków do witryny docelowej wraz ze słowami kluczowymi. Przykładem niech będzie sama agencja pozycjonująca. Początkująca agencja. Pragnie ona zdobyć klientów, więc tworzy portal w internecie, będący jej wizerunkiem i za pomocą którego klienci będą się do niej zgłaszali. W witrynie prezentuje swoje usługi. Klienci szukający agencję pozycjonującą często kierują się ceną czy też chcą po prostu dowiedzieć się, jaka jest cena takiej usługi (wpisując w Google takie hasło jak pozycjonowanie stron cena). Agencja umieszcza w Google (na przykład na innych, wysoko rankingowych, stronach o podobnej tematyce) linki wraz ze słowem kluczowym pozycjonowanie stron. Jeśli agencja pozycjonuje swój adres prawidłowo, to po jakimś czasie klienci po wpisaniu w Google wspomniane frazy odnajdują witrynę. Oczywiście w międzyczasie można sprawdzić za pomocą narzędzia do sprawdzania pozycji Google (aby się zmotywować!, ale też po prostu, aby monitorować postępy), do jakiej pozycji wywindowaliśmy witrynę.

Czy jest sens zlecania pozycjonowania profesjonalistom?

Pozycjonowanie stron internetowych daje zbyt duże korzyści, aby je zaprzepaścić nieumiejętnymi działaniami. Za pomocą (umiejętnego) pozycjonowania można dotrzeć do potencjalnych klientów, można zdobyć przewagę nad konkurentami w branży. Zwiększyć rozpoznawalność. Zbudować zaufanie do marki. No i oczywiście zwiększyć widoczność w wynikach organicznych. Jeśli z kolei źle wypozycjonujemy stronę (na przykład umieszczając zbyt wiele linków w krótkim czasie lub zbyt dużo słów kluczowych w artykule) to może ona nawet zyskać blokadę ze strony Google. Dobra agencja pozycjonująca zajmie się również optymalizacją, czyli takim rozmieszczeniem treści na stronie, aby były one mile widziane dla wyszukiwarki.

Author: Dawid Marczewski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *